KLIK DISINI UNTUK MELIHAT SEMUA ARTIKEL

Rakyat Didahulukan....Apakah Yang Kita Dah Dapat ?

"Sejak slogan yang dianggap keramat oleh Najib dalam memikat hati rakyat , aku tertanya-tanya apa dia yang telah diberi oleh najib kepada rakyat sesuai dengan slogannya ini ? Rasanya tak ada apa benda pun yang kita (rakyat ) dapat untuk membukti bahwa dia (najib) mengotakan apa yang dilaungkan...RAKYAT DI DAHULUKAN.

Sebagai rakyat , sebenarnya apakah yang kita harapkan ? Pertama tentunya pendapatan kita yakni gaji. Apakah najib dah naikkan gaji kakitangan awam untuk menunjukkan bakwa dia benar-benar prihatin dengan nasib kakitangan nya ? Gaji yang kita nikmati dan elaun2 yang diwujudkan adalh sumbangan Dollah (walaupun dia tidak menjaja slogan rakyat didahulukan). Malah baru-baru ini najib menaikkan gaji guru sekolah menengah ke gred yang lebih tinggi dan buat buta bahwa yang ramai adalah guru sekolah rendah.Tetapi golongan yang ramai ini tidak diberi perhatian oleh najib. APAKAH INI RAKYAT DIDAHULUKAN?

keduanya ialah keperluan rakyat untuk menruskan kehidupannya. Makna rakyat perlu membeli keperluan hariannya untuk dirinya dan juga keluarga. Apakah najib telah menurunkan harga barang-barang keperluan harian ? Lihat saja harga minyak petrol semakin naik. Kesannya barang2 harian telah meningkat tinggi.Dia memang tak pernah meninjau harga bawang ,cili,ikan dan sayur dipasar-pasar. Lihat hargabarang ini . Hadiah kepada rakyat hanyaLAH AMARAN KEPADA PARA PENIAGA JANGAN NAIKKANHARGA BARANG.

Subsidi itulah simbol bahwa RAKYAT DIDAHULUKAN. Malang si pemukul canang RAKYAT DIDAHULUKAN telaj dan akan menarik subsidi sedikit demi sedikit. Jadi dimanakah slogannya dilaksanakan ?

Mulai bulan 1 Jun tarif elektrik dinaikkan lagi. Ingat najib naik RM40-RM50 sebulan sudah cukup membuat kita mengeluh. Nasi campur saja RM6 -RM7 sepinggan. Apa nak suruh kita makan berlaukkan garam ke ? Anehnya subsidi untuk IPP tidak diusik langsung sebaliknya subsidi untuk rakyat yang menaikkan umno jadi pemerintah , itu yang najib dengki sangat.APA BENDANYA RAKYAT DIDAHULUKAN ?

Kenaikan kos hidup menimbulkan kesan sampingan . Pertama kualiti hidup yakni dari sudut penyediaan makanan untuk keluarga akan terjejas. Majoriti rakyat tak mampu menikmatimakan2 yang berkhasiat kerana harganya mahal. Ini akan membawa rakyat kembali semula kezaman Jepun dahulu. Oleh kerana makanan tak berkhasiat kebanyakan rakyat lemah otaknya dan kemetot saiznya. Sedang si najib bukan main beranga-angan nak jadikan negara ini negara maju. TAKKAH DIA APAKAH CIRI-CIRI NEGARA MAJU ?

Kedua kesihatan majoriti rakyat akan terjejas. Ini kerana rata-rata (khususnya yang tinggal dibandar-bandar besar) akan membuat kerja tamb ahan untuk menambahkan pendapatan. Bermakna mereka kurang berehat. Balik kerja pukul 5 petang , sambung kerja sampingan hingga larut malam.Rumah tangga juga kan jadi tunggang langgang kerana anak-anak terbiar. Dan ini akan menimbulkan pula gejala sosial dikalangan remaja. INIKAH DIA RAKYAT DIDAHULUKAN ?

Yang ketiga menggalakkan kakitangan awam khususnya dikalangan penguatkuasa untuk melakukan rasuah.
Jelas slongan RAKYAT DIDAHULUKAN HANYA SLOGAN KOSONG. Ibarat memukul tin kosong , bisingnya bukan main.

Rakyat kena kelentong SOKMO.

Sumber: http://pencacai-semalaysia.blogspot.com/

 
Load Counter